• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Technische tegenslag Mammoet Rallysport

Geschreven door Enrico van de Craats.

17486 935055933183105 6792744537144231121 n

Martin van den Brink verliest veel tijd

In de tweede etappe van de Libya Rally heeft de formatie van Mammoet Rallysport veel problemen voor de wielen gekregen. Martin van den Brink, Peter Willemsen en Mario Kress verloren zaterdag veel tijd en raakten de leiding in het klassement kwijt.

De tweede etappe van Boudnib naar Merzouga telde 235 kilometers op snelheid. Martin van den Brink leek na de winst in de openingsrit opnieuw op weg naar de dagzege. Grote technische tegenslag voorkam de dubbelslag voor Harskampse truckrijder.

Mammoet Rallysport goede start van Libya Rally

Geschreven door Enrico van de Craats.

libya 01

Na 1e Etappe ruim half uur voor op Gert Huzink

Martin van den Brink begint Libya rally met een veelbelovend resultaat. Na de eerste etappe van de rally in Marokko is van den Brink koploper in het algemeen klassement.

Na deze eerste etappe van 370km special kunnen we goed terug kijken. “We hebben de Dakar waardige etappe op wedstrijd snelheid uitgereden en hierdoor kunnen winnen.”

“De prioriteit ligt bij het testen van de truck” verteld van den Brink.

Mammoet Rallysport ploegt zich door het hele veld

Geschreven door Enrico van de Craats.

 Complicatie

Dakar Rally afgesloten met feestelijke huldiging in Buenos Aires

Mammoet Rallysport heeft met een prachtige teamprestatie de Dakar Rally 2015 in het slot gegooid. In de laatste (ingekorte) etappe buffelden Martin van den Brink en Pascal de Baar zich naar een uitstekende negende en elfde positie.

De dertiende en laatste etappe in de Dakar Rally had niet veel meer om het lijf. Door de hevige slagregens werd de klassementsproef van 174 kilometer ingekort tot een sprintje van 34 kilometer. Martin van den Brink en Pascal de Baar lieten zich op de slotdag echter nog één keer van hun sterke kant zien. Het duo van Mammoet Rallysport baarde opzien en toonde vooral karakter en tactisch inzicht.

Na de problemen met het stuurhuis in de twaalfde etappe waren Martin en Pascal gedwongen om van respectievelijk de 41e en 40e positie te starten. Het Mammoet-duo liet zich daardoor niet ontmoedigen. De rallyrijders toonden strijdlust en verbaasden vriend en vijand door met de negende en elfde tijd richting het finishpodium in Buenos Aires te rijden

Mammoet Rallysport favoriet in Libya Rally

Geschreven door Enrico van de Craats.

Martin van den Brink met Mario Kress aan boord in Marokko

Martin van den Brink gaat als de grote favoriet van start in de Libya Rally. De Harskamper komt in Marokko echter vooral in actie om de Renault truck te testen.

,,We gaan zeker proberen om zo hoog mogelijk te eindigen,'' zegt de Harskampse rallyrijder aan de vooravond van het evenement. ,,Het belangrijkste voor ons is echter om de truck te testen.'' De mannen van Mammoet Rallysport hebben na de Dakar Rally 2015 een grondige evaluatie gemaakt van de problemen die in Zuid-Amerika aan het licht kwamen. ,,We hebben inmiddels de turbo vervangen en in de Libya Rally hebben we nieuwe veren van Reiger.''

Kapot stuurhuis houdt Van den Brink uit top tien

Geschreven door Enrico van de Craats.

 513 CQ0E8909

Team Mammoet Rallysport nadert finish in Buenos Aires

Martin van den Brink was in de twaalfde etappe van de Dakar Rally 2015 hard op weg om zijn zevende top tien klassering in de boeken bij te laten schrijven. De techniek besliste echter anders.

In de etappe van Termas de Rio Hondo naar Rosario kwamen Van den Brink, Peter Willemsen en Richard Mouw uitstekend uit de de startblokken. Op de eerste waypoints noteerde het team in de truck van Mammoet Rallysport een achtste of negende plaats. Door de problemen van onder andere Ales Loprais zat er zelfs meer in het sportieve vat. Ware het niet dat de mannen in de Renault getroffen werden door een technisch mankement. ,,We hadden het stuurhuis kapot,'' aldus Martin. ,,Ik moest de laatste 140 kilometer zonder stuurbekrachtiging rijden. Op de snelweg is dat niet zo heel erg, maar op de rallypaden door de bergen is het heel vervelend.''

Met behulp van de monteur (,,Richard moest helpen om aan het stuur te trekken.'') werd de Renault in aangepast tempo naar de finish gebracht. ,,Sommige stukken konden we gewoon rijden, op andere stukken kon het niet harder dan 30 of 40 km per uur.''

Youtube