• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Mammoet Rallysport klaar voor stevige test

Geschreven door Natascha Kayser.

Oilibya2014 03 10 009

Al vier dagen hebben Martin van den Brink en Pascal de Baar hun nieuwe truck fors aan de tand gevoeld in het zand en op de stenen in Marokko. Geen krimp gaf de Renault. Het team denkt daarom klaar te zijn voor de OiLibya Rally du Maroc, waarin de auto nog verder getest wordt.

Nog nooit heeft Van den Brink zo veel gereden voor de Dakar. En hij is nog lang niet klaar. Zaterdag is de eerste van vijf dagen rally, waarin nog eens bijna 2000 kilometer op het menu staat. "Als we over een week klaar zijn, hebben we er een halve Dakar op zitten", rekende Van den Brink uit. "Dan moeten we wel ongeveer weten wat de truck kan en waar we nog aan moeten werken."

Van den Brink vaart andere koers

Geschreven door Berry Kamphorst.

 

Rallyrijder Martin van den Brink is een andere weg ingeslagen. De nieuwe koers van de Harskamper moet leiden naar de lang gekoesterde wens om een topprestatie in de Dakar Rally te realiseren. Van den Brink maakt inmiddels deel uit van het team van de Duitser Mario Kress. Het in Tsjechië gevestigde MKR Adventure moet de basis vormen voor een sportief succes. ,,Het is een project voor drie jaar,'' aldus Martin van den Brink, die door de opmerkelijke overstap afscheid neemt van GINAF. ,,Ik heb veel aan GINAF te danken, maar nu kies ik een andere weg.''

Door Berry Kamphorst

Motor over de finish geduwd

Geschreven door Natascha Kayser.

Martin van den Brink had gedacht wel even naar  de finish te rijden op de laatste dag van de Libya Rally. Die vlieger ging niet op. Van den Brink kreeg 20 kilometer voor de finish te maken met een vastgelopen motor. “Ik had net Giovanni Stigliano ingehaald en dacht zelfs de etappe te kunnen winnen. Niet dus.”

Van den Brink werd op sleeptouw genomen door Guido Slaats, de winnaar bij de quads, aan wie hij zijn vierde plaats in het klassement verloor. “Guido heeft me gesleept, maar ik viel steeds in het mulle zand. Weer wat geleerd: dichter bij het water is het zand veel harder. Dus ik heb de motor door dat mulle zand naar de waterlijn geduwd en gesjord. Daarna heeft Marcel van Wort me nog een eind gesleept, maar het laatste stukje was weer zo mul dat ik de motor letterlijk de streep over moest duwen. Ik heb weer aardig lopen zweten.”

Mammoet en Eurol blijven Mammoet Rallysport trouw

Geschreven door Enrico van de Craats.

11-07-14 top

Mammoet en Eurol ook dit jaar weer de hoofdsponsors van Mammoet Rallysport. Jan Kleijn van Mammoet, Martijn Pfeiffer van Eurol en Martin van den Brink ondertekenden vorige week de contracten.

“Ik ben er uiteraard heel blij mee,” zei Van den Brink. “Het vertrouwen van onze hoofdsponsors is ook een teken naar andere sponsors toe. Overeenstemming hadden we al, maar de krabbels moesten nog wel worden gezet. Dat is gebeurd op de jaarlijkse sponsordag op het Eiland van Maurik. Het was nogal moeilijk om iedereen bij elkaar te krijgen, met al die drukke agenda’s, maar daar was iedereen er. Dus hebben we de truck aan de kant gezet en de contracten getekend.

”Van den Brink bevestigt dat hij met twee racetrucks – Pascal de Baar is opnieuw de snelle backup – aan de start van de Dakar Rally 2015 zal staan. “We zijn druk bezig met de voorbereidingen. Eind juli hoop ik daar meer over te kunnen vertellen.”

Van den Brink bij Van Ginkel tot helikopter

Geschreven door Natascha Kayser.

Bij een crash in de zesde etappe van de Libya Rally heeft Alex van Ginkel zijn schouderblad gebroken. De klassementsleider bij de motoren werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht en maakt het goed. Hij zal morgen bij de finish van de rally zijn. De nummers 2, 3 en 4 van de dag ervoor – Kim de Rycker, Giovanni Stigliano en Martin van den Brink – werkten nauw samen om de hulpverlening op gang te krijgen in het gebied zonder mobiel bereik en bleven bij Van Ginkel tot die in de helikopter lag.

De etappe van Icht naar Tan-Tan ging over een route met veel en grote keien. De vier voorste motorrijders reden niet ver uit elkaar op een gedeelte, na de tankstop, waar enorm veel stenen lagen. “Dan ga je langzamer rijden”, vertelde Martin van den Brink, “maar dat is juist niet handig. Ik ben zelf drie keer gevallen omdat ik te langzaam reed. Dan ben je niet scherp en tikt zo het voorwiel weg op een steen. Dat is bij Alex ook gebeurd: hij reed helemaal niet hard. Hij is gewoon ongelukkig terecht gekomen, met zijn schouder op een steen.”

Youtube