• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Treintje rijden in het stof

Geschreven door Super User.

De etappe voor de rustdag is volgens Dakartraditie een zware, maar de organisatie had kennelijk besloten dat de voorgaande vijf etappes al heftig genoeg waren geweest. Voor de trucks was de zesde proef in elk geval niet moeilijk. “Geen zak aan”, oordeelde Martin van den Brink.

Van den Brink: Eén zucht en het was over geweest

Geschreven door Super User.

Onafhankelijk van elkaar maar op hetzelfde punt maakten Martin van den Brink en Jack Brouwers in de vijfde etappe van de Dakar exact hetzelfde mee. Bij een afstap van drie meter kwamen ze op de neus van hun Ginaf in het zand terecht. “Eén keer zuchten en we waren voorover gekieperd”, vertelde Van den Brink. “Maar godzijdank viel ‘ie terug. Anders was het over geweest.”

Van den Brink 400 kilometer zonder voorruit

Geschreven door Super User.

De vierde etappe van de Dakar 2014 kreeg voor Martin van den Brink en zijn mannen een bijzondere extra dimensie. Zij reden 400 kilometer lang zonder voorruit. “We hebben de hele dag zitten stofhappen. Het was echt geen pretje vandaag.” Van den Brink finishte desondanks als tiende. Mammoet-teamgenoot Pascal de Baar verging het aanzienlijk slechter. Hij moest opgeven wegens een kapotte koppeling. De servicetruck van Mammoet sleept De Baar vannacht naar het bivak in Chilecito.

Het verhaal van #517

Geschreven door Super User.

Voor de tweede keer een kapotte versnellingsbak betekende woensdag in de vierde etappe het einde van de Dakar voor Pascal de Baar. Uit de eerste analyse van de eerste kapotte versnellingsbak leidde de monteur van de 517, Martin Roesink, voorzichtig af dat het vermogen van de motor mogelijk te ver was opgevoerd voor de versnellingsbak. “Maar dat moeten we thuis eens goed onderzoeken. Normaal gesproken draai je niet twee keer een versnellingsbak kapot.”

Update: Pascal de Baar uit de race

Geschreven door Super User.

Het ziet er naar uit dat onze Pascal de Baar afscheid moet nemen van zijn doelstellingen voor dit jaar. Zojuist kregen we vanuit Argentinië het bericht dat er opnieuw problemen zijn met de koppeling en/of versnelling van de truck. Op dit moment is de 6x6 servicetruck de mannen van trucknummer 517 aan het ophalen, wat het einde zal betekenen voor de tweede helft van ons dakarteam. We hebben sporadisch contact met de mannen in de persauto, die echter met 120 km/u ook bezig zijn meer informatie te vergaren. We houden je graag op de hoogte van de ontwikkelingen.

Youtube