• 02 01 2022
  • 01 01 2022
  • 30 12 2021
  • 22 11 2017
  • Header 001

Nieuwsbrief

Stay up-to-date with the latest news!

  • sponsor eurol
  • bouwman
  • polskamp
  • sponsor cabweert
  • vink
  • sponsor fysio-ermelo prins staal
  • dieleman seeds
  • sponsor ktk
  • telpoint
  • boss machinery
  • flc
  • vanstep
  • PlusPater
  • sponsor fysio-ermelo prins staal

Uitdagingen en voorbereidingen voor Dakar 2012

Geschreven door Super User.

U gelooft het misschien niet, maar de winterse gezelligheid in december en de daaropvolgende Dakar 2012 is dichterbij dan u in eerste instantie zou denken... Wacht maar tot u de supermarkt bezoekt volgende week of de kinderen gaan vragen om pepernoten... De mannen achter Martin van den Brink werken al maanden naar de winter toe!

Het is een typisch scenario: de zomervakantie is nog maar nét afgelopen, of de winkelschappen vullen zich met pepernoten, taaitaai en kerstbomen. De meeste rallyliefhebbers kijken echter door de decemberfeesten, en zien uit naar het grote feest in januari: Le Dakar 2012… Het lijkt misschien nog ver weg, maar een kritische blik op de agenda wijst aan dat het over exact 130 dagen tijdens het kerstdiner wellicht een goed idee is om uw huisgenoten alvast te wijzen op uw reservering van de tv de komende weken… En precies 137 dagen van nu zit u waarschijnlijk de avonturen van de onze mannen bij RTL:GP te bekijken… Goed nieuws: Dakar 2012 komt steeds dichterbij!

Deze toekomstmuziek is voor onze monteurs extra motivatie om een tandje bij te zetten. In amper twee en een halve maand moeten twee wedstrijdtrucks, een assistentietruck en een persauto gereed worden gemaakt voor deze zware beproeving. Om deze wordt er momenteel met man en macht gewerkt om over 137 dagen man en machine op de proef te stellen.

Wie momenteel toegang zou hebben tot de werkplaats in Harskamp, zou behoorlijk kunnen schrikken van hetgeen men daar aantreft: de trucks lijken er op het eerste gezicht als gevelde mastodonten in onderdelen bij te liggen; motorblok en cabine liggen verspreid over een groot oppervlakte, en zelfs deze verslaggever moeilijk kan onderscheiden wat nu ook alweer bij welke truck hoorde…

Wie echter verder kijkt dan de stapels losse onderdelen, ontdekt dat er meer ligt dan bouten en moeren: vanuit de ogenschijnlijke bende herrijzen straks niet alleen twee wedstrijdtrucks, maar ontstaan nu al doelen en een gezamenlijke visie. Om twee weken Dakar te kunnen blijven rijden, is het noodzakelijk dat men iedere bout en moer exact weet aan te wijzen. Naast alle verbeteringen die worden doorgevoerd aan beide trucks, leren deze monteurs zo ook nog eens beide wedstrijd-trucks uit het hoofd. Dit mes snijd dus aan twee kanten: Als men over 137 dagen de eerste onderdelen mag vervangen, weet men die ook exact te vinden en in razend tempo te verwisselen.

Voor de komende maanden is de agenda behoorlijk vol. Na alle evenementen in de afgelopen maanden, richt team van den Brink Rallysport zich nu voornamelijk het afleveren van twee degelijke racemonsters en geweldige resultaten in Dakar 2012. In de komende maanden worden de Ginafs en Dodge klaargestoomd, waarbij de resultaten eerst getest worden in de duinen van Marokko, om vervolgens opwachting te maken op de Pre-Proloog in Valkenswaard. Snel hierna zullen de machines worden afgeleverd in Le Havre, waarna we aan ons grootste avontuur tot nu toe beginnen: De Dakar in met niet één, maar vier voertuigen.

We zijn er bijna… maar nog niet helemaal!

 

Youtube