Geen grote problemen, wel lastige
Het waren geen grote problemen waar Martin van den Brink in de tiende etappe van de Dakar tegenaan liep, maar wel lastige. Na twee klapbanden deed hij het in deel 2 van de proef rustig aan, hoewel dat niet echt prettig was. “Je rijdt niet je eigen tempo, niet in je eigen ritme.” Het resultaat was een 17de tijd in de 631 kilometer lange special.
Special: Peter Verburgh - Teammanager over geoliede machine
Mammoet Rallysport is met zestien mensen in Zuid-Amerika vertegenwoordigd. Als iedereen zomaar wat zou doen, zou het een zootje worden. Daarom is er een teammanager, die zorgt dat het team draait als een geoliede machine, dat alles goed geregeld en georganiseerd wordt en dat iedereen op tijd op de plaats is waar hij moet zijn. Peter Verburgh heeft er zijn handen vol aan.
Smeltende leiding kost Van den Brink topklassering
Martin van den Brink was hard op weg naar een topklassering in de achtste etappe van de Dakar 2014. Een losgeschoten klem van de turbo en een smeltende leiding van de vierwielaandrijving weerhielden hem daarvan. Met de uiteindelijke twaalfde plaats was de Mammoet Rallysport-coureur niet ontevreden. “Maar ik wil verder naar voren en dan moet je niet stil staan.”
Fransman hindert Van den Brink meer dan duinen
Een vervelende Fransman in een auto zat Martin van den Brink letterlijk dwars in de negende etappe van de Dakar 2014. Toen de auto vast kwam te staan in een duinpan, kon ook de Mammoet-truck niet voor- of achteruit. Van den Brink moest genoegen nemen met de tiende tijd. “Het was een prima dag, maar het had veel beter gekund.”
Sjekkies draaien op saaie proef
De zevende etappe was met 533 kilometer special best lang, maar Martin van den Brink kon er kort over zijn: “Plankgas met 140, hele stukken rechtdoor, onderweg drie sjekkies gedraaid met de knie aan het stuur.” Van den Brink vond er niet veel aan, maar was wel heel tevreden over zijn negende plaats op de streep.